Of je meteen met de deur in huis valt, je boodschap deelt in een tekening of kiest voor een pakkend verhaal hangt af van veel factoren. Eén ding is zeker: in onze maatschappij is steeds meer behoefte aan eenvoud.

Zoek je een professional die voor je schrijft? Een interview, nieuwsbericht, blog, een oneliner of een campagne-uiting en meer. Als contentspecialist is INvoorcommunicatie breed inzetbaar. Vanuit mijn ervaring kan je rekenen op krachtige en creatieve on- en offline copy. Kort, bondig en bovenal leesbaar.

Taalniveau B1 staat voor eenvoudig Nederlands. De overgrote meerderheid van de bevolking begrijpt je teksten op dit taalniveau. Schrijf je vaak, maar worden je berichten niet gelezen? Wellicht ‘spreek’ je dan niet de taal van je doelgroep. Samen vinden we de juiste woorden om je boodschappen over te brengen, passend bij jouw merkwaarden en businessrules. Lees meer over mijn schrijfstijl.

Ik help je graag met schrijven in B1 en eventueel het maken van afspraken over het gebruik. Want of een woord B1 is, is lastig te zeggen. Zorg daarom dat je consequent bent in alle contentvormen.

Zoek jij een communicatieprofessional die je helpt bij je in- en/of externe communicatie? Die nieuwsberichten publiceert op je intranet of narrowcasting. Je nieuwsbrief maakt of je webteksten of voor je nieuwsvoorziening in magazines of sociale media. INvoorcommunicatie is bekend met verschillende CMS-systemen.

Kijken kost minder moeite dan lezen en verlevendigt je nieuwsbericht, workshop, presentatie of vergadering. Het is een effectief middel om een boodschap over te brengen. Visueel communiceren kan op verschillende manieren. Maar dan moet deze wel van een goede inhoud zijn. Want, hoe zorg je dat de kijker enthousiast blijft en niet voortijdig afhaakt?

Ik help je met het maken van een videonieuwsbericht, zakelijk tekenen of een illustratie, bedacht en gemaakt vanuit de ontvanger. 

  • Zakelijk tekenen
    Voor de gemeente Westland en partners maakte ik een 3-tal ‘praatplaten’.
    Bekijk de compilatie van deze zakelijke tekeningen.
  • Video
    Voor verschillende klanten maakte ik een videonieuwsbericht of -script. De fijne kneepjes van dit vak leerde ik in trainingen bij mijn toenmalige werkgever. Tot op heden heb ik daar veel plezier van en de spullen in huis. Wil je weten hoe je een goede video maakt? Vraag een gratis adviesgesprek aan.
  • Illustratie
    Een illustratie gebruik je om een tekst te versterken, je boodschap duidelijker over te brengen of een verhaal te vertellen. Een illustratie zorgt ervoor dat je de aandacht hebt of herkenbaar bent bij een reeks. INvoorcommunicatie aquarelleert, scant in en bewerkt eventueel deze in Photoshop, zodat je altijd kan rekenen op een goede online kwaliteit.

Redigeren in de vorm van tekst correcties, waarbij naast grammaticale aanpassingen ook rekening wordt gehouden met de stijl van schrijven, de doelgroep of het medium. Het doel van redigeren is een tekst beter leesbaar te maken voor de lezer.

Vooral jongeren gebruiken sociale media, maar ouderen maken een inhaalslag. Breng je bedrijf onder de aandacht en zorg dat je als merk aanwezig bent op het social media kanaal dat jouw doelgroep gebruikt. Veel ondernemers vinden dat moeilijk met als gevolg dat er maar af en toe iets gepubliceerd wordt. Dat is echt zonde. Verdiep je in je doelgroep(en) en begin klein.

Informatie volgt binnenkort.

Steeds meer bedrijven zijn zich bewust dat de ontvanger zich aangesproken wil voelen. Ze stellen de klant voorop in de communicatie. En laten daarmee zien dat ze betrokken en klantgedreven zijn. Deze manier van communiceren leer je vooral door het vaak te doen. Wil je beter leren communiceren? Met schrijfcoaching kan je rekenen op begeleiding bij het schrijven, zodat jij een betere schrijver wordt. Zo help ik je bijvoorbeeld bij het verbeteren van je schrijfstijl, de tekstopbouw of het vinden van een efficiëntere aanpak. Lees meer over ‘samen aan de slag.

Goed om te weten:
Voor schrijfcoaching of regelmatig terugkerende communicatiewerkzaamheden is er de INvoorcommunicatie strippenkaart. Zo koop je flexibel je communicatie ondersteuning in.

Liever een schrijftraining volgen?
Voor kleine groepen van maximaal 8 personen geef ik schrijftrainingen op maat.
Wil je meer weten over schrijftraining en/of -coaching, neem dan contact op.

Hoe deel ik mijn nieuws of succes?

Tegenwoordig communiceert iedereen. Maar bedenk dat de ontvanger van je bericht of bezoeker aan jouw website in één oogopslag wil zien of de inhoud de moeite waard is. Waar moet je dan aan denken als je een bericht schrijft? Waar publiceer je het? En wat is ‘framing’?

Lees (binnenkort) meer over :

  • Waar moet je aan denken als je een bericht schrijft?
  • Waar publiceer ik nieuws?
  • Wat is ‘framing’?
Vraag een gratis adviesgesprek aan

Wil je advies over hoe je je communicatie kunt verbeteren? Of gewoon een frisse blik op hoe je communiceert? Stel je vragen in een gratis adviesgesprek. Dit gesprek is telefonisch en duurt maximaal 30 minuten.

Wat levert een adviesgesprek jou op?

Je bent van plan te investeren in je communicatie. Ik adviseer je over kansen en mogelijkheden, kijkend naar je vraag en waar je nu staat. Na ons gesprek ontvang je binnen 2 werkdagen mijn belangrijkste tips via e-mail.

Bedenk je belangrijkste vraag

Bijvoorbeeld: Ik ontvang niet genoeg reacties op mijn berichten aan mijn klanten of Ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik bekijk je website voor ons gesprek.

Wat klanten ervaren