Leer empathisch schrijven in B1

Maar weinig mensen hebben interesse in het onderwerp waar je over schrijft. Soms sta je daardoor als organisatie ver af van je klanten. Terwijl je geholpen voelen juist is wat mensen waarderen. Komt jouw boodschap wel goed over?

Helder schrijven begint bij je lezer

Helder en persoonlijk communiceren is heel belangrijk voor iedere organisatie. Veel  mensen vinden lezen en schrijven moeilijk. Daarom kiezen we het graag eenvoudige woorden. Maar laat je daardoor niet verblinden, want puur gericht op feiten maakt je tekst vaak afstandelijk. De ontvanger centraal zetten in je communicatie is het allerbelangrijkst. Maar makkelijk gezegd misschien. Want hoe doe je dat?

Waarom zou je beter leren schrijven?

In onze samenleving regelen we steeds meer online. We krijgen veel berichten. En we moeten meer zelf doen. De behoefte aan eenvoud is daardoor groot. Eerlijkheid en persoonlijke aandacht voor het individu vragen om de ontvanger steeds voorop te stellen.  En eenvoudige woorden en/of beelden te gebruiken die helpen een boodschap te begrijpen. Lees ook mijn blog 5 problemen die je oplost door begrijpelijke communicatie

Leer in 1 dag duidelijk schrijven in B1 op basis van je eigen tekst.

Na de training
  • Weet je hoe je jouw boodschap helder overbrengt
  • Ken je de waarde van eenvoudige taal en empathie
  • Maak je je lezer blij met een heldere structuur
  • Kan jij met het geleerde direct aan de slag
Praktisch

Je leert:

  • Denken en schrijven vanuit de ontvanger
  • Teksten te structureren
  • Hoofd- en bijzaken te onderscheiden
  • Kort, bondig en aantrekkelijk formuleren
  • Wat is taalniveau B1?
  • Hoe je vertrouwen uitstraalt
  • je eigen tekst beoordelen

Voor wie?
De schrijftraining Klantbewust Schrijven is voor iedereen die beter wil leren schrijven. Denk aan ondernemers, overheden en professionals in communicatie, redacteuren, contentbeheerders.

Programma basistraining ‘Klantbewust Schrijven’
De praktische training is gebaseerd op de 3 stappen naar ‘Klantbewust Schrijven’.

Tijdens de training zetten we de schrijvers telkens op de stoel van de lezer en werken daarmee aan een denkomslag bij de schrijver. Klantbewust Schrijven begint namelijk met anders denken.

Duur van de training
De 1-daagse training bestaat uit theorie en praktijk. De tijdsindeling per onderwerp hangt af van het niveau van de schrijvers, de samenstelling van de groep en de vragen van de deelnemers.

Kosten
De kosten van de 1-daagse (incompany) training is € 295,00 per persoon (exclusief BTW en materialen) in een groep van maximaal 8 personen.

Wellicht ook interessant voor jou:
Na de training samen aan de slag

Voor iedereen die het moeilijk vindt het geleerde meteen in de praktijk te brengen is er de schrijfcoach. Met positieve feedback op jouw concept, de nodige tips en enthousiasme krijg je persoonlijke hulp. Net zo lang als nodig is. Zo groeien jouw schrijfvaardigheden verder. Lees meer over schrijfcoaching.

Interne communicatie: iedereen aan boord

Communicatie is niet alleen een zaak van de communicatieafdeling, maar van iedereen binnen een organisatie. En een schrijftraining is onderdeel van een pakket dat aansluit op de visie van het bedrijf. Daarvoor wil je álle medewerkers inspireren, informeren en enthousiasmeren. Ik vertaal jouw visie over communicatie in een verhaal voor alle medewerkers. Met een stappenplan op maat voor de interne communicatie van Klantbewust Schrijven in jouw organisatie.

Nieuwe schrijfafspraken implementeren

Medewerkers komen en gaan. Hoe zorg je dan dat een nieuwe schrijfstijl blijft? Ik help je hierbij graag, want een goede implementatie is het halve werk. Denk bijvoorbeeld eens aan eigenaarschap, een kennisbank, het inrichten van een effectieve procedure.. Vanuit mijn jarenlange ervaring aan de bedrijfskant help ik je graag bij de implementatie van de schrijfwijze in jouw organisatie.

Voordelen

  • Het vertrouwen in je organisatie stijgt
  • De kans dat je boodschap wordt gelezen is groter
  • Je krijgt minder telefoonverkeer
  • De klanttevredenheid stijgt
  • Je begrijpt het belang van empathisch schrijven in B1

Voordat ze haar eigen bureau begon werkte Karin Kappers ruim 20 jaar als communicatieprofessional, redacteur en schrijfcoach bij een grote dienstverlenende organisatie in de zorg voor miljoenen klanten. Karin is ervaren in het schrijven van e-mails, webteksten en nieuwsberichten voor verschillende doelgroepen & kanalen, in- en extern. Heldere taal maar juist ook invoelend schrijven is altijd al haar grote passie. Lees meer over mijn schrijfstijl.