Op de wandelpaden van de Veluwe krijgt mijn creativiteit de ruimte. De uitspraak in de kop is van Einstein en nog steeds actueel. Sinds ik er woon (2019) kan je me er vaak vinden. Zo zette ik in afgelopen tijd de nodige stappen en ben nu (eindelijk) live. Op mijn gloednieuwe website www.invoorcommunicatie.nl lees je over mijn ambitie voor begrijpelijke en empathische communicatie voor iedereen. Over hoe, door wie en met wat, komend uit een grote dienstverlenende organisatie. Zo leerde ik hoe je de klant écht centraal zet in de communicatie. Hoe dit onderdeel werd van mijn werk, nog steeds mijn passie is en hoe ik dit voortzet via mijn bedrijf.
Nieuwe rol, moderne vaardigheden
Terugkijkend is mijn vak als communicatieprofessional sterk veranderd in de afgelopen jaren. De wereld wordt complexer en steeds meer zaken regelen we alleen nog online. De hoeveelheid informatie neemt toe. Wist je dat er meer dan 2,5 miljoen mensen in ons land moeite hebben met lezen en schrijven? Geen wonder dat de behoefte aan simpele communicatie groeit. Daarbij verwachten mensen een goede service met een snel en duidelijk antwoord. Ben je daartoe niet in staat, dan ben je al gauw niet (meer) in beeld. Een trend die vraagt om moderne communicatievaardigheden.
In een enkele oogopslag begrijpen wat de ander bedoelt
Voelen dat er met je meegeleefd wordt. Je geholpen voelen. Dát is wat mensen waarderen. Veel organisaties weten niet dat mensen hun boodschap vaak niet begrijpen. Worden er mooie zaken bedacht maar niemand vraagt zich af of de klant het snapt. Dan is de teleurstelling groot als het niet is wat de klant van je verwacht. Misschien weet je niet waar je moet beginnen. Ik help je graag! Maar één ding is zeker: onduidelijke informatie of moeilijke materie waar je klant niet op zit te wachten, maken dat succes uitblijft.
Iedereen aan boord
Kan jij goed schrijven maar maken jouw collega’s er een potje van? Of is er niemand binnen de organisatie die jou kan helpen bij de tekst waarmee je worstelt? Communicatie is niet alleen een zaak van de communicatieafdeling, maar van iedereen binnen een organisatie. Het is een ‘way of life’, een onderdeel van het werk. Of moet dat in ieder geval zijn. Dat vraagt misschien om een flinke inspanning, maar het loont echt wanneer iedereen in je organisatie zich aan de afspraken houdt. Communicatie die duidelijk, eenvoudig, transparant en persoonlijk is, wordt écht gewaardeerd.
Klantbewust Schrijven : een kwestie van veel doen?
Vanuit mijn ervaring weet ik dat helder schrijven een kwestie is van veel doen. Maar organisatorisch komt er meer bij kijken dan een training en veel doen: Met welk verhaal neem je je medewerkers mee? En hoe zorg je ervoor dat de schrijfafspraken levendig blijven en mensen daarin groeien? Dat ze enthousiast zijn en blijven. Trots zijn op de resultaten. Mensen komen en gaan. Daarom is het ook een kwestie van eigenaarschap, een kennisbank of een effectieve procedure inrichten. Vanuit mijn jarenlange ervaring aan de bedrijfskant neem ik je daarin graag mee.
De benen zijn de wielen van de creativiteit
De uitspraak van Albert Einstein is zo waar! Bij elke stap die ik zet voel ik de energie door me heen stromen. Dat gun ik jou ook. Wil je eens sparren over de mogelijkheden van Klantbewust Schrijven voor jouw organisatie? Ik nodig je uit om eens mee te wandelen.
INvoorcommunicatie is mijn adviesbureau. Ik maak je enthousiast voor content waar jij succes mee hebt. Ook als je schrijven niet jouw ding is. Ik ben ervaren met geïntegreerde communicatie, als redacteur, schrijfcoach en communicatieadviseur. Bekijk de mogelijkheden voor schrijftraining en -coaching, communicatieadvies, interne communicatie en implementatie van Klantbewust Schrijven